Освітянські арабески
«Комунікативна компетентність педагога»
Єдиний шлях, що
веде до знань, - діяльність.
Бернард Шоу
Усе більш актуальним стає компетентнісний та
діяльнісний підходи в освіті. Тож педагоги Рівненської ЗОШ №27
долучилися до апробації досвіду вчителів. Адже саме він спрямований на
формування в учнів ключових та предметних компетентностей, навчає
шукати, думати, співпрацювати, адаптуватися…
Тож як навчати, щоб учень розумів, що навчання є
для нього життєвою необхідністю? Учитель математики Н.Зварич переконливо
доводила, що навчальна діяльність на уроках математики покликана не
просто дати школярам знання, уміння й навички, а й досягнути вершин
фізичного, духовного, морального розвитку. Мета і результат навчання –
цілісний розвиток підростаючої людини
Математика навчає
застосувати інформацію для вирішення проблем, які ставить життя; бути
готовим до прийняття швидких рішень; бути готовим на повне
перезавантаження, щоб стати успішною і щасливою людиною. І це фахово
аргументує вчитель математики І.Заяць.
О.Мельникович, учитель початкових класів,
наголошує, що один із шляхів розвитку креативного мислення, який
забезпечує створення максимально сприятливих умов для прояву та розвитку
здібностей і таланту дитини, – диференційований підхід. Він допомагає
розв’язяти основні освітні завдання – знаходити способи розв’язання
різних завдань, оперувати та управляти інформацією, допомагає стати
конкурентоспроможною та успішною людиною.
Досвід учителя правознавства О.Яровки спрямований
на розкриття суті і переваг у формуванні соціально компетентної
особистості на уроках історії через використання інтерактивних
технологій. Мета соціальної компетентності – організація навчання усіх
форм поведінки, які потрібні учнівській молоді для ефективної та
конструктивної участі в громадському житті, у сім’ї, на роботі.
Навчальна діяльність із використанням
інтерактивних методів спрямована не тільки на вдосконалення процесу
засвоєння знань, а й на розвиток творчої, конкурентоспроможної
особистості. Такий підхід застосовує в роботі вчитель початкових класів
О.Кутуза, адже він спрямований на практичне розв’язання проблем
удосконалення освітнього процесу.
Стандарти нового покоління орієнтують педагога на
розвиток в учнів мотивації до творчої праці, готовність до професійного
вибору, уміння орієнтуватися у світі соціальних цінностей. Як створити
такі умови, за яких учні долучаться до творчої навчальної діяльності,
навчає вчитель біології А.Маркевич.
Метою роботи вчителя
фізичної культури Н.Шевчук є формування в учнів стійкої мотивації до
занять фізичною культурою і спортом, до життєво необхідних рухових умінь
і навичок для збереження здоров’я. Значну роль у цьому відіграє гра. А
ще більшу – особистий приклад учителя.
Доведено, що найбільш соціально адаптованими є
люди, що володіють не сумою академічних знань, а сукупністю особистісних
якостей: ініціативності, підприємливості, творчого підходу до справи,
вміння приймати рішення. А це значить, що педагоги на правильному шляху.
Як бачимо, досвід кожного вчителя водночас різний,
але разом із тим і подібний, бо в основі діяльності – компетентнісний,
особисто зорієнтований підхід.
С.Банькова,
заступник директора з НВР
Рівненської ЗОШ №27
|