Істинне виховання
дитини - виховання самого себе
Яких
учнів ми хочемо бачити в ХХІ столітті? Для багатьох із нас це питання є дилемою:
або вони повинні мати гарні знання, або бути хорошими людьми. Добре було б і те,
й інше разом. Проте якщо життя змушує розставити пріоритети – то нехай краще
учні будуть хорошими людьми. Це – важливіше, хоча й складніше.
Актуальність цієї проблеми зумовила вибір теми педагогічних читань, які
відбулись 14 листопада в Рівненській ЗОШ №27. До тимчасово створеної творчої
групи входили вчителі, небайдужі до формування цілісної особистості.
О. Кутуза,
учитель початкових класів, переконливо довела, що є речі, які не передаються у
формі знань, бо шлях здобуття цінностей лежить через серце, виховується
прикладом, а не повчанням.
Учитель
української мови та літератури Т. Кондратюк розкрила секрет виховання учня –
Людини. Тож виховують не програми, не підручники, не метод, а особистість
учителя.
Уроки
зарубіжної літератури сприяють формуванню особистості, її самоіндентифікації.
Тож О. Вознюк зробила акцент на тому, що «ногами людина має вростати в рідну
землю, а очі повинні озирати весь світ».
Найважливішою складовою формування моральної вихованості учнів є розвиток їхньої
моральної свідомості, яка регулює ставлення людей до суспільства, до Вітчизни й
один до одного. М. Шевчук та С. Антонюк, учителі історії, продемонстрували, як
на конкретних прикладах знаних людей, рідних і близьких формують патріотичні
почуття школярів.
Конкретними вчинками виховує милосердя, доброту, співчуття до оточуючих І.
Федоришина, учитель французької мови, одна з активних організаторів
волонтерського руху в школі. Присутні переконалися, що допомагати іншим, - це
поклик серця Ірини Олександрівни, це стан її душі.
Заступники директора С. Банькова та І. Бачинська завершили педагогічні читання
думкою відомого педагога О. Захарченка: «Які то прекрасні люди, що засвоїли ази
загальнолюдських цінностей, зробивши їх своїм переконанням і совістю».
С. Банькова,
заступник директора з
навчально-виховної роботи. |