№з/п |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальні |
1. |
Здійснення аналізу соціально-психологічного
клімату в освітньому закладі, в учнівських колективах. Вивчення
питання міжособистісних стосунків, адаптації до колективу. |
Упродовж року |
Адміністрація школи, соціально-психологічна
служба, класні керівники 1-11-их класів |
2. |
Систематичне спостереження за учнями з особливими
освітніми проблемами, особливостями розвитку та поведінки інших
учнів, які мають ризик стати жертвою насильства і дискримінації. |
Упродовж року |
Класні керівники 1-11-их класів |
3.
|
Консультування педагогів, інших співробітників
закладу, учнів і їх батьків з питань запобігання агресивної
поведінки, вирішення конфліктних ситуацій. Надання психологічної
та соціальної допомоги. |
Упродовж року |
Соціально-психологічна служба |
4.
|
Проведення з учнями та їх батьками, працівниками
освітнього закладу спеціальних занять і тренінгів з розвитку
навичок спілкування, вирішення конфліктних ситуацій, керування
емоціями і подолання стресових ситуацій. |
Упродовж року |
Соціально-психологічна служба, класні керівники
1-11-их класів |
5.
|
Взаємодія з фахівцями спеціальних служб, центрів
соціальної допомоги сім’ї та дітей та іншими службами для
надання допомоги постраждалим від насильства та іншим учасникам
конфліктних ситуацій. |
Упродовж року |
Адміністрація школи, соціально-психологічна
служба |
6.
|
Проведення в класах тематичних заходів, годин
психолога та соціального педагога, спрямованих на формування в
здобувачів освіти умінь і навичок розвитку і підтримки здорових
міжособистісних відносин, які навчають дітей навичкам керування
своє поведінкою, шанобливого ставлення до однолітків і дорослих,
конструктивного вирішення конфліктів, самостійного прийняття
рішень; обговорення питань, пов’язаних з сексуальним та
репродуктивним здоров’ям. |
Упродовж року |
Класні керівники 1-11-их класів,
соціально-психологічна служба |
7.
|
Проведення планомірної та систематичної роботи
щодо ознайомлення здобувачів освіти зі своїми правами з метою
уникнення ситуацій їх порушення, можливості захисту, відновлення
порушених прав, поваги прав інших людей, формування високого
рівня правової культури (тематичні тренінги, заняття з
елементами тренінгу, форум-театри, мозкові штурми,
брейн-стормінги, печі-кучі, аналізи правових ситуацій, дискусії,
дискусійні платформи, дебати, рольові ігри, відеолекторії,
тематичні виставки, флешмоби, воркшопи, ток-шоу,
прес-конференції тощо). |
Упродовж року |
Адміністрація школи, соціально-психологічна
служба, класні керівники 1-11-их класів, учитель правознавства |
8. |
Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на
визначення схильності до агресивної поведінки. Організація
роботи з дітьми з агресивними проявами, з тими, що мають
схильність до насильства. |
Упродовж року |
Соціально-психологічна служба, класні керівники
1-11-их класів |
9. |
Засідання методичного об’єднання класних
керівників. Обговорення питань протидії булінгу „Профілактика
булінгу як соціального явища в шкільному середовищі” |
За графіком |
О. Загура, класні керівники 5-11-их класів |
10. |
Підготовка методичних рекомендацій для класних
керівників щодо проведення заходів із питань попередження
булінгу. |
Упродовж року |
В. Басюк,
Д. Забегаліна |
11. |
Проведення спільно з представниками Рівненського
відділу поліції головного управління Національної поліції
заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі
його здійснення. |
Упродовж року |
І. Бачинська,
В. Жежук,
О. Яровка |
12. |
Проведення тематичних батьківських зборів із
використанням нетрадиційних та активних форм роботи „Запобігання
та протидія булінгу в учнівському середовищі” |
Упродовж року |
Соціально-психологічна служба, класні керівники
1-11-их класів |
13. |
Інформування батьків про булінг та його види.
Виступ-презентація на загальношкільній батьківській конференції
|
В. Басюк |
Вересень |
14. |
Перегляд та обговорення школярами тематичних
відеофільмів |
Класні керівники
1-11-их класів |
Упродовж року |
15. |
Підготовка пам’яток для здобувачів освіти „Як
протидіяти булінгу” |
В. Басюк |
Упродовж року |
16. |
Тематичні загальношкільні лінійки для учнів
9-11-их класів „Все про кібергбулінг” |
В. Жежук |
Лютий |
17. |
Підготовка проєктів „Я обираю життя без
насильства” |
Класні керівники
6-11-их класів |
Березень |
18. |
Тематичні години психолога та соціального
педагога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого
мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей
(„Профілактика насильства в учнівському середовищі”, „Що таке
булінг? Як себе захистити?”, „Що таке агресія? Як навчитися нею
керувати?”, „Як правильно дружити”, „Причини виникнення булінгу”
тощо) |
Т. Валілко,
В. Басюк |
Упродовж року |